Blogger Backgrounds

Friday, July 22, 2011

Kemaafan suatu Dendam yang Terindah

AsSalamu'alaikum w.b.t

Apa Khabar diri anda ?

Apa Khabar hati anda ?

Apa Khabar iman anda ?

Tepuk dada, tanya lah binafsi binafsi (sendiri sendiri ) ek :p

Hmm..

Sedih kan bila orang marah diri kita...

Tapi orang itu marah untuk kebaikan kita...

Tapi kadang kadang ego itu lebih bermaharajalela...

Hmm..

Terima Kasih ye awak sebab nasihatkan saya...

Saya tau kadang kadang saya ini keras kepala...

Susah nak dengar kata...

Saya tau apa yang saya buat sekarang ini akan menyusahkan diri saya jugak nanti...



Benarlah kata novel *erk novel pun boleh bercakap ke ?,

"Kemaafan itu suatu dendam yang Terindah"


Bila kita dalam masalah dengan seseorang macam kawan / ibu / ayah atau lain lain lagi,

Mesti dalam hati kita akan ada rasa marah yang mana itu akan bertukar menjadi dendam yang secara diam diam akan wujud dalam hati kita.

Dan bila rasa untuk memaafkan kesalahan seseorang itu timbul dari lubuk hati kita,

Maka kemaafan yang kita beri itu TERsangat lah indah rasanyeeeee :)

Kedua dua pihak akan kembali tersenyum + tersengih + tergelak kembali.

Indah kan kan ?



Jom sama sama kita belajar untuk memaafkan mereka mereka yang sepatutnya diberi maaf ! :)

Sebab Allah telah berfirman dalam Kitab-Nya :

"Hendaklah mereka memberi maaf dan melapangkan dada. Tidakkah kamu ingin diampuni oleh Allah ? (An-Nur [24]:22)

Okay !

Sampai di sini saja.

Syukran Jazilan kerana sudi rehat sebentar bersama MeAlthafunnisa ! :)

WasSalam.

p/s : dah ada kat rumah baru semangat nak hapdet belog >.<

No comments: